Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 ) كانكس كارگاهي

كانكس اداري

كانكس اداري يا دفتري سازه اي پيش ساخته مي باشد كه به عنوان دفتر كار يك تيم اداري يا بعضا اتاق مهندسين و مديران پروژه ها مورد استفاده قرار مي گيرد.
اين سازه داراي پلان هاي متفاوتي مي باشد كه هر سازمان يا اداره اي بنا به نياز خود از كانكس اداري و تعداد پرسنلي كه قرار است در آن مستقر شوند و همينطور بسته به نوع خدماتي كه ميخواهند ارائه دهند طرحي را در نظر مي گيرند كه طبيعتا همه آنها با يكديگر متفاوت است.از ديگر مسائلي كه در انتخاب نوع آن تاثير گذار است محل استفاده آن بوده . بطور مثال و قتي قرار باشد سازه بروي پشت بام و در واقع به عنوان يك طبقه به ساختمان اظافه شود با وقتي كه قرار است داخل يك محوطه مورد استفاده قرار گيرد متفاوت است.از همين رو پيشنهاد ما براي انتخاب يك دفتر اداري پيش ساخته متناسب با نياز شما اين است كه كاربري هاي آن تعريف ، نياز ها مشخص و ابعاد مورد نياز يا همان مساحتي كه براي اين كار در اختيار داريم را تعين كرده ، پس از آن اگر در ميان نمونه هاي موجود از محصولات توليد كنندگان كانكس سازه اي مطابق با نيازمان يافتيم خريداري و در غير اين صورت سفارش طراحي و ساخت يك كانكس اداري اختصاصي را بدهيم كه با ويژگي هاي مد نظر مان مطابقت داشته باشد.

انواع كانكس اداري
كاربري اداري داراي تنوع محصول زيادي بوده چرا كه استفاده هايي كه از آن مي شود اين را طلب مي كند كه ويژگي هاي خاصي در هركدام گنجانده شده باشد. بطور مثال برخي از آن به عنوان دفتر فروش يا اتاق جلسات و يا حتي اتاق ميهمانان ويژه استفاده كرده و برخي ديگر فقط به عنوان يك كانكس اداري مستقر در كارگاه ساختماني براي انجام امور اداري يك كارگاه مورد استفاده قرار مي دهند. از اين رو انتظارات اين مجموعه ها و نوع استفاده آنها با يكديگر متفاوت بوده و باعث ايجاد تنوع محصول در اين شاخه گرديده.در مجموع مي توان كانكس اداري را به دو دسته كلي تقسيم كرد كه هر كدام در جايگاه خود كاربرد دارند.در ادامه هركدام را با ويژگي هاي منحصر بفرد خود بصورت مختصر آورده ايم.


كانكس اداري فانتزي 


كانكس اداري لوكس : از اين سازه به عنوان دفاتر مديريتي يا اتاق انتظار ارباب رجوع، اتاق ملاقات و جلسات مهم و گاها نمايشگاه محصولات يك مجموعه استفاده مي كنند كه داراي ظاهري زيبا بوده و از آن با نام كانكس لوكس اداري نيز ياد مي شود.استفاده از مصالح لوكس در بدنه خارجي و فضاي داخلي اين سازه باعث مي گردد تا يك دفتر كار شيك و مجهزي را به وسيله آن ايجاد كنيم اما از طرفي قيمت اين سازه بخاطر استفاده از مصالح لوكس كمي بالا تر از نوع ساده مي باشد.


كانكس اداري ساندويچ پانل 


كانكس اداري ساده : در اين نوع برعكس نمونه قبلي كه اهميت زيادي به زيبايي و نماي خارجي سازه داده مي شد ، كاربري و اقتصادي بودن در درجه اهميت اول قرار دارد و بنا به نوع نياز ممكن است از نوع ساندويچ پانل ، كانكس كارگاهي ، سايدينگ ، دو طبقه ، پلان باز با پارتيشن هاي تفكيك كننده و يا هر نوع خصوصيت ديگري باشد كه تعداد كارمندان و نحوه فعاليت آنها مشخص كننده اين خصوصيات مي باشد و در ساخت آن محدوديتي از اين نظر وجود ندارد.


داخل كانكس اداري

فضاي داخلي كانكس اداري بايد به گونه اي باشد كه رفت و آمد كارمندان تداخلي در عملكرد يكديگر ايجاد نكرده و همچنين بخش هاي مختلف كه داراي روابط كاري وابسته اي در فضاي داخل كانكس اداري مي باشند به يكديگر نزديك و اگر در سازه هاي مجزا هستند نيز حدالمقدور دفاتر آنها در مجائرت يكديگر قرار داشته باشد. نكته بعدي در ارتباط با داخل كانكس اداري ميزان نور گيري مورد نياز و يا روشنايي به وسيله چراغ ها مي باشد كه بايد تامين كننده روشنايي مورد نياز جهت انجام امور و مكاتبات اداري باشد.

مشخصات كانكس اداري


كانكس اداري بايد داراي شرايط و امكاناتي منحصر بوده تا با بقيه كانكس ها متفاوت و جوابگوي نياز كاربر باشد. از جمله مهمترين آنها به اين قرار است
درب آن بايد در ابعادي باشد كه جوابگوي رفت و آمد زياد و براي بردن ميز و صندلي هاي اداري به داخل آن باشد.همچنين محل قرار گيري درب كانكس اداري بهتر است در جايي باشد كه بتوان فضاي انتظاري براي مراجعه كننده در نظر گرفت و رفت و آمد ها مزاحمتي براي كارمندان ايجاد نكند.پيشنهاد مي شود از درب ضد سرقت يا درب هاي كشويي با شيشه سكوريت استفاده شود.
كف سازه بايد كاملا قرص و محكم بوده و در هنگام رفت و آمد هاي زياد دچار لرزه نگردد،براي اينكه اتفاق نيفتد يا به حداقل برسد پيشنهاد ميكنيم شاسي آن بصورت دوركلاف از تير آهن نمره 16 بوده و همچنين تير آهن هايي از وسط شاسي به كلاف دور متصل شوند تا لرزه وسط كف كانكس اداري را بگيرند.بهتر است براي كف سازه از تخته ضد آب با كفپوش طرح پاركت و يا از سراميك با ملات ماسه سيمان استفاده شود تا هم نظافت و شستشوي كف سهولت يابد و هم در هنگام رفت و آمد هاي زياد دچار فرسودگي نگردد.
ارتفاع ديواره ها ،در واقع فاصله كف تا زير سقف از داخل سازه اگر كانكس اداري با سقف شيب دار است در كوتاه ترين جا 2.2 متر و در بلند ترين جا 2.7 مناسب مي باشد و اگر سقف صاف بوده و يا سقف كاذب دارد فاصله 2.5 تا 2.65 متر مناسب مي باشد .
ابعاد و محل پنجره ها بايد طوري باشد تا تامين كننده نور فضاي داخلي بوده و در هنگام طراحي آن بايد به اين نكته كه محل قرار گيري ميز و تجهيزات اداري و همينطور محل نشستن مراجعين توجه كرد تا با محل قرار گيري پنجره ها تداخل نداشته و براحتي بتوان پنجره ها را باز و بسته كرد تا هواي درون سازه را تهويه كند.پيشنهاد مي شود براي جلو گيري از اتلاف انرژي و ممانعت از ورود گرد و غبار به داخل فضا از پنجره هاي دو جداره استفاده شود.


فضا هاي فرعي مانند آبدار خانه و سرويس بهداشتي ، اتاق تكثير و كپي ، صندوق و خيلي فضا هاي ديگر كه نياز يك فضاي اداري است را ميتوان در كانكس اداري گنجاند كه بستگي به كاربري و نياز خريدار دارد.


برچسب‌ها:

بازدید: <~PostViwe~>

[ ]