راهنمای خرید کانکس دست دوم

کانکس از جمله تجهیزات بسیار کاربردی در مناطق یا موقعیت‌هایی است که امکان ساختمان‌سازی وجود ندارد. معمولاً مواقعی که زمان کافی برای ساختمان‌سازی وجود نداشته باشد یا این فرآیند ازلحاظ مالی به‌صرفه نباشد، تهیه کانکس بهترین گزینه است. حتی زمانی که بخواهید در هزینه‌های خرید کانکس هم صرفه‌جویی کنید، گزینه «خرید کانکس دست دوم» پیش روی شماست.

کانکس با توجه به قطعات و متریالی که در ساخت آن به‌کاررفته باشد، طول عمر متغیری دارد. کانکس‌های معمولی تا بیشتر از ۱۰ سال و کانکس‌های مرغوب بیشتر از ۲۰ سال (و حتی بیشتر) عمر می‌کنند. در شرایطی که بودجه شما برای تهیه یک کانکس نو کافی نیست، خرید کانکس کار کرده و دست دوم هم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

کانکس دست دوم معمولاً دارای ایراداتی جزئی در یک یا تعدادی از این بخش‌ها است: بدنه، عایق‌کاری، کف، آب‌بندی، نمای بیرونی، تجهیزات داخلی و غیره. بعضی از تولیدکنندگان کانکس با دریافت کمترین هزینه، تعمیر انواع کانکس را بر عهده می‌گیرند و ایرادات آن را رفع می‌کنند. با این راهکار، صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌های خودتان خواهید داشت

قیمت کانکس دست دوم

دقت در انتخاب و خرید کانکس دست دوم
درست است که کانکس کار کرده ارزان‌تر از مدل‌های نو است و همیشه بازار خریدوفروش داغی دارد؛ اما باید در انتخاب چنین کانکس‌هایی دقت فراوانی به خرج دهید. مهم‌ترین نکته این است که بدانید کانکس موردنظر شما در چه موقعیت جغرافیایی و به چه منظوری استفاده‌شده است. برای مثال کانکس‌هایی که در مناطق مرطوب استفاده‌شده‌اند، اغلب دچار زنگ‌زدگی فراوانی هستند و قطعاً تعمیر و نوسازی آن‌ها هزینه بیشتری می‌طلبد. بعضی از انواع کانکس دست دوم صرفاً در پروژه‌های ساختمانی استفاده‌شده‌اند و محلی برای استقرار مهندسان، مدیران و تیم پروژه بوده‌اند. چنین کانکس‌های با توجه به بزرگی پروژه، تنها چند سال مورداستفاده قرارگرفته‌اند و آسیب کمتری به آن‌ها واردشده؛ ضمن اینکه چنین کانکس‌هایی، اغلب در سایز استاندارد ۶*۳ تولید می‌شوند و بسیار کاربردی‌تر هستند.

 

ممکن است دو کانکس کار کرده ازلحاظ ظاهری تفاوت چندانی نداشته باشند؛ اما میزان فرسودگی یکی از آن‌ها، بسیار بیشتر از دیگری باشد. هرگز سعی نکنید تنها از روی ظاهر کانکس دست دوم، اقدام به خرید آن کنید. بهتر است به‌جای خرید کانکس‌های دست دوم به‌صورت مستقیم، شرکت‌های سازنده کانکس را برای این منظور انتخاب کنید؛ شرکت‌هایی که این محصولات دست دوم را به‌طور عمده خریداری و تمام ایرادات آن‌ها را رفع می‌کنند. توجه داشته باشید که نحوه تعمیر کانکس هم موضوع بسیار مهمی است؛ بنابراین به هر شرکت و مجموعه‌ای اعتماد نکنید.

سرعت تحویل کانکس کار کرده
کانکس‌های کار کرده نوعی کانکس آماده محسوب می‌شوند که دارای عیب و ایرادات جزئی هستند. رفع این ایرادات در مقایسه با ساخت یک کانکس جدید، به‌مراتب نیاز به صرف زمان کمتری دارد. اگر برای تحویل گرفتن کانکس خود عجله دارید، خرید کانکس دست دوم انتخاب اصولی و مناسبی است.

به این موضوع هم توجه داشته باشید که بعضی از کانکس‌های دست دوم، نیاز به نوسازی چندانی ندارند و از این لحاظ هم در زمان شما صرفه‌جویی می‌شود. تنها کافیست این کانکس را بخرید و با یک تریلی به مکان موردنظرتان انتقال دهید.

قیمت کانکس دست دوم
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کانکس کار کرده در مقایسه با کانکس جدید، قیمت کمتر آن است. قیمت کانکس به عوامل مختلفی نظیر ابعاد، نما، جنس بدنه، نوع عایق‌کاری و مواردی از این قبیل بستگی دارد و نمی‌توان قیمت دقیقی را از قبل اعلام کرد. اما مطمئناً خرید کانکس دست دوم در مقایسه با خرید یک کانکس جدید مشابه، بسیار مقرون‌ به‌صرفه‌تر است. هرچه کانکس از محصولات شرکت و برند معتبرتری باشد، افت قیمت کمتری خواهد داشت.

کانکس دست دوم ارزان قیمت

اختلاف قیمت کانکس دست دوم با کانکس نو به عواملی مثل میزان استفاده از کانکس، نوع کاربری، سال ساخت، کارخانه یا برند تولیدکننده و عواملی از این قبیل بستگی دارد. به‌طورکلی می‌توان اختلاف قیمتی بین ۲۰% تا ۵۰% را برای کانکس نو و کار کرده در نظر گرفت.


برچسب‌ها: کانکس دست دوم، قیمت کانکس دست دوم، راهنمای خرید، کانکس اداری، کانکس،

بازدید:

[ ]